Teenage Bad Girl

Bakom det här underliga namnet döljer sig två fransmän vid namn Guillaume Manbell och Greg Kazubski. Hittils har de släppt ett album, Cocotte, som innehåller skön och riktigt smutsig electro. Och på tal om fransk electro, så gillar jag det här bättre än Justice som spelats en del. Kanske inte en helt bra jämförelse, Teenage Bad Girl är mer klubbigare och Justice är väl snarare electroclash. Hur som helst så håller det här bättre i längden.

Den mesta musiken jag rekommenderar här är rätt avskalad. Teenage Bad Girl hör typiskt till undantagen, de här killarna vräker på rätt bra. Och soundet är rätt varierat, favoriten Ghost House t.ex. får jag lite minimal/tech house vibbar från medan vissa andra låtar lutar mer åt trance-hållet till. Några av låtarna på skivan, framförallt Ghost House, men även USB Dick och Fuckin' Frog och några andra fastnade jag för direkt. En del andra är desto mer exprimentella och svårare, åtminstone på ytan. Men efter att ha lyssnat igenom skivan några gånger är det svårt att inte fastna för allt. Den växer verkligen med varje lyssning. Defenitivt underskattat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback