Thomas Rusiak

Jag kommer ihåg när Petter släppte Vinden har vänt. Förutom att jag fick upp ögonen för hiphop så blev jag nyfiken på snubben i bakgrunden som levererade refrängen. En tid senare släppte han Breakout och sedan dess har jag varit såld. Redan då körde han en egen stil och det har jag alltid gillat med honom. Jag kommer t.ex. ihåg videon till Breakout där han var klädd i några rätt futuristiska kläder rappandes i nån slags futuristisk miljö blandat med shoot fighting-scener (eller nåt liknande). Den skulle jag verkligen se igen... Och B-sidan Concrete Luxury... bra skit.

De flesta förknippar nog Thomas Rusiak med Hiphopper, och kanske inte så mycket mer...? Men Thomas har gjort två riktigt bra album som, även om det låter rätt olika sinsemellan, båda har ett fräscht sound som håller. Riktigt bra skivor. Personliga favoriten är In the Sun, som är nån slags smutsig elektronisk pop/rock med hiphop-influenser. Och på tal om Hiphopper, prova "Crash You" tillsammans med Timbuktu och Eye N' I. Typ samma beat, men skönare.

Generellt kan man säga att soundet på hans egna grejer genom karriären har gått från ren hiphop till mer och mer pop/rock-igt (Lyssna t.ex. på Tripoli som är Thomas under annat namn). Så det är bara att välja ett sound och börja lyssna. Du kommer inte ångra dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback