Alphawezen

Ännu en grupp/artist upptäckt via den finfina sidan last.fm. Jag brukar kolla runt bland mina grannar (de med mest överensstämmande musiksmak) då och då för att hitta nytt material och Alphawezen är det senaste fyndet.

Vet inte hur jag skulle kategorisera Alphawezen så jag snor vad någon skrivit på tyska wikipedia: "melodisch-melancholischem Ambient-Elektronik-Pop". Någon slags downtempo-pop i en väldigt synthig och elektronisk förpackning är kanske ett annat sätt att beskriva det.

Jag har än så länge bara lyckats få tag på skivan "En Passant", som rekommenderas starkt. Men så bra som det här är så måste jag bara få tag på deras första skiva också. Framförallt är låtskrivandet riktigt imponerande. Iallfall jag fastnade rejält redan efter ett par låtar samtidigt som skivan har växt på vid varje genomlyssning. Egentligen är det nog mer trallvänligt än vad jag brukar lyssna på, men jag tycker de kommer undan med det tack vara sköna rytmer och ett visst djup i låtarna.

Kommentarer
Postat av: sophie

Hey Erik!
Finally got internet connection again and saw the link to your page... Didn't know you were so into music but it is fun... I am not good in names at all, I just like to listen to whatever comes my way and makes me feel good. The next album I will be ordering is the latest of Björk... Dunno if she is something that could fit into your collection, but I like her.
You should concider comming here Erik!!! Simon is comming in 4 weeks and there is a lot to do... I will mostly be studying and be free on the weekends to go on little adventures. You guys could do stuff together on the days or so :) Just so you know you can stay at our place, if you would feel for buying a ticket to here and if you would feel at all at doing some south africa adventure... But, I am sure you have lots of nice things to choose from. Just to make it a bit more intresting... hehehe...
Enjoy your studies and the summer!!!

2007-06-04 @ 20:22:48
Postat av: erco

Hi there,
I heard Simon was comming down there and staying for a while. It would be a really nice opportunity to go there with both of you settled in and all, but it's a bit on the expensive side i'm afraid.

2007-06-08 @ 00:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback