Plej

Först och främst: tack Danne för denna. Plejs skiva "Music From The Swedish Leftcoast" har blivit en av mina favoritskivor på senaste. Jag förstår inte riktigt hur jag inte hört talas om dem tidigare... det talas för lite om Plej, de är helt klart underskattade.

Plej är en duo från Göteborg bestående av bröderna Arvid och Erik Niklasson. Music From The Swedish Leftcoast som är deras enda skiva, släpptes 2002. Men de har äntligen en ny skiva på gång som förhoppningsvis kommer släppas snart. Vill ha!

Plej gör, så vitt jag förstått det, både all produktion och sjunger själva på låtarna, vilket är riktigt imponerande. De gör ganska tillbakalutad, lite lounge:ig house med sköna rytmer som känns riktigt fräsch. Musiken känns både lekfull och sommrig och det är definitivt inget jag kommer tröttna på, på riktigt länge.

Kommentarer
Postat av: Danne

Precis!

2007-04-02 @ 21:38:55
Postat av: fjompen

Where's the keyboards and the tambourine and the guitar... and you know what I mean... that stuff the us quiet people like?

2007-04-12 @ 21:13:26
Postat av: fjompen

Where's the keyboards and the tambourine and the guitar... and you know what I mean... that stuff the us quiet people like?

2007-04-12 @ 21:15:18
Postat av: fjompen

Where's the keyboards and the tambourine and the guitar... and you know what I mean... that stuff the us quiet people like?

2007-04-12 @ 22:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback