Imogen Heap

Egentligen hade jag inte tänkte göra en post om Imogen Heap eftersom jag rekommenderade henne redan i en av mina första poster (om Frou Frou). Men nu kan jag verkligen inte låta bli. Av en slump hittade jag ett framträdande av henne på youtube och det gjorde verkligen ett starkt intryck. Jag är verkligen imponerad och ett ord beskriver nog min upplevelse bättre än något annar: gåshud. Jag har ju gillat hennes musik sedan tidigare, men nu är jag helt såld. Hon är verkligen en fantastisk sångerska, låtskrivare och musiker. Ett musikgeni som någon uttryckte det.



Om det är nån som gillar det här så finns samma video fast med ytterligare två låtar, och i väldigt mycket bättre kvalitet, på rehearsals.com, klicka fram Imogen Heap som artist och njut. Och givetvis: skaffa skivan Speak For Yourself från 2005.

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Jag håller med! Hon är godis för örat!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback