Electro Pop Music

Dags att komma igång igen så smått med mer underskattad musik. Innan sommaren hade jag en rätt bra streak med att 4 av de 5 senast rekommenderade akterna har varit tysk elektronika, så jag tyckte det var dumt att sluta där :)

Den här gången har turen kommit till Little Computer People och skivan Electro Pop som jag upptäckte helt av en slump. Jag var på jakt efter låten i
den här breakdancevideon och kollade därför upp slumpmässiga låtar namngivna med fraser ur låten. Sökningen på "Follow the leader" gav mig Little Computer People som jag genast blev nyfiken på.

Musiken rör sig nånstans i krokarna runt electropop och electroclash. Det är väldigt synthight och datorgenererat och samtidigt väldigt medryckande. Steget till Kraftwerk är inte jättelångt även om ljudbilden skiljer sig en del. Little Computer People lutar lite åt tv-spelshållet och är betydligt mer musikaliskt lättillgängligt än sina landsmän i Kraftwerk.

Electro Pop är en sån skiva som jag blir förvånad över varje gång jag lyssnar på, jag kommer aldrig ihåg att det var riktigt så här bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback