Underlig tysk electronica ftw


Jag känner mig egentligen lite tveksam till att rekommendera den här skivan, den är rätt underlig och rent av störande men har samtidigt nåt speciellt som gör den riktigt bra. Gruppen det handlar om är Modeselektor och skivan heter Hello Mom!

För att beskriva skivan kan jag lika gärna börja med den störande biten. Skivan är nämligen upplagd som ett amerikansk radioprogram med en riktigt jobbig jävel som programledare. Beslutet att göra sin debutskiva i form av ett störande radioprogram kan ju verka lite konstigt, men samtidigt rätt kul. Även om snubben som snackar är störande så är han faktiskt samtidigt lite smårolig. Och utan radioformatet så hade den här skivan känns väldigt fragmenterad, för en mer musikaliskt varierad skiva får man leta efter. Bland stilarna de glider mellan hittar man techno, house, idm, hiphop och electro.

Och musiken är inte bara varierad utan riktigt bra också. Låtar som Ziq Zaq, Vote or Die och Hasir är jag riktigt glad att jag inte missat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback